15 مهر 1393

«ترور شخصیت» به‌سبک رسانه‌ای

15 مهر 1393

فرهیختگان- علیرضا صمدی

از مطبوعات و رسانه به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می‌شود و بی‌شک همان‌گونه که در نبود آن‌ها چرخ دموکراسی حرکت نمی‌کند اگر هم در رسانه‌ها اخلاق و عدالت رعایت نشود، بخشی از دموکراسی دچار تزلزل می‌شود.

بدیهی است که در هیچ دوره‌ای از تاریخ بشر جریان اطلاع‌رسانی مانند امروز سریع و گسترده نبوده است. اخبار و اطلاعات نه تنها در مراکز معینی قابل دسترسی است، بلکه حتی از پشت درهای بسته و دیوار‌ها نیز به داخل نفوذ می‌کند.

تمام امواج صوتی و نوری اطراف ما، حامل پیام و خبر و اطلاعات است و تقریبا جایی از نفوذ آن‌ها در امان نیست. اینترنت در اوایل قرن بیست و یکم رفته رفته به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی بشر تبدیل شد و روند وابستگی انسان به اینترنت همچنان رو به افزایش است. اگر بیش از چند ساعت به وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سر نزنیم دچار سردرگمی می‌شویم که ناشی از عادت روزانه ما به اینترنت است.

این وابستگی بشر به اینترنت باعث می‌شود که انسان همواره خواسته یا ناخواسته در معرض اخبار باشد. اخبار و اطلاعاتی که از طریق منابع مختلف بی‌هیچ پایانی سرازیر می‌شوند و افکار را دچار تغییر می‌کنند، این روز‌ها همه جا با ما هستند، اما باید به این نکته مهم توجه داشت که در این میان «صحت» اخبار تا چه اندازه اهمیت پیدا می‌کند و اصحاب رسانه «اخلاق» را مد نظر قرار می‌دهند یا خیر؟

«اخلاق»، قربانی منافع اشخاص

پشت تمام این اخبار «سیاست» و «اقتصاد» پنهان شده و اتاق‌های فکری که منفعتشان به این دو مهم ربط دارد هر لحظه خط و ربط اخبار را تعیین می‌کنند و افکار جامعه را به آن سو که تمایل دارند سوق می‌دهند. همه دانشجویان روزنامه‌نگاری ابتدا می‌آموزند که یکی از وظایف اصلی رسانه‌ها، آگاهی‌دهی و افزایش اطلاعات شهروندان یک جامعه است و نیز استادان ارتباطات در تمام کلاس‌های درس این مهم را تکرار می‌کنند که مبادا «اخلاق» در رسانه زیر پا گذاشته شود. اما متاسفانه به‌رغم این آموزش‌ها و تمام این دلسوزی‌ها، جای دانشجوهایی که حرف استاد را عمل می‌کنند در بسیاری از رسانه‌های ایران خالیست. نیازی به تحلیل محتوای رسانه‌ای نیست، با چند کلیک و خواندن چند خبر هدف دار در رسانه‌هایی که بویی از اخلاق نبرده‌اند می‌توان به سادگی دریافت که تعداد رسانه‌هایی که به راحتی تهمت می‌زنند و در مقام مدعی العموم آبرو‌ها می‌ریزند، کم نیست.

سردمداران ترور شخصیت

متاسفانه تخریب شخصیت در رسانه‌ها و نامشخص بودن مرز بین نظرات سیاسی روزنامه نگار و بی‌طرفی او در تحریر خبر و گزارش به امری معمول در برخی روزنامه‌ها و سایت‌های خبری ایران تبدیل شده است. از چندین سایت اطلاع‌رسانی و روزنامه می‌توان به‌عنوان سردمداران تخریب شخصیت برخی افراد و چهره‌ها نام برد، افرادی که تاکنون جرمشان در هیچ دادگاهی ثابت نشده است. تهمت و دروغ‌پردازی علیه چهره‌هایی که هرگز امکان دفاع رسانه‌ای از خود را پیدا نمی‌کنند همچنان ادامه دارد.

در کنار این رسانه‌های رسمی سایت‌هایی که روزبه‌روز زیاد می‌شوند نیز بیکار ننشسته‌اند و کماکان به تخریب شخصیت افراد ادامه می‌دهند. گویی این دسته از رسانه‌ها از اصل «صحت» در اطلاع‌رسانی بویی نبرده‌اند و اهداف شخصی و حزبیشان را بر بی‌آبرو کردن افراد و زیرپا گذاشتن منافع ملی ترجیح می‌دهند. به‌طور مثال روزنامه «وطن امروز» که توسط تیم سیاست خارجی جبهه پایداری مدیریت می‌شود، در ماه‌های اخیر آنچنان دیپلماسی خارجی دولت را موردحمله‌های غرض ورزانه خود قرار داده که گویی پیام واضح رهبر معظم انقلاب در حمایت از عملکرد وزارت امور خارجه در مرداد امسال را متوجه نشده است. در اتاق فکر چنین رسانه‌هایی می‌توان چهره‌های بسیاری را دید که پس از حضور هوشمندانه مردم در انتخابات ۲۴ خرداد ماه ۹۲ دستشان از میزهای قدرت و منابع ثروت کوتاه ماند و حال در پی ایجاد جوی متشنج هستند تا شاید بتوانند با گل آلود کردن آب، ماهی بگیرند.

پرونده‌سازی برای افکار عمومی

این رسانه‌ها که وظیفه‌ اصلیشان تشویش افکار عمومی با استفاده از هر وسیله‌ای است با ترویج «شایعه» و «کینه پراکنی» سعی می‌کنند به اهدافشان نزدیک شوند. این‌گونه رسانه‌ها را می‌توان سازمان‌هایی «کینه پراکن» نامید که پشت نام «رسانه» پنهان شده‌اند و همواره به ترور شخصیتی افراد می‌پردازند. افرادی که در حال طی پله‌های ترقی هستند و کارشان را به خوبی انجام می‌دهند را با هر تهمت ناروایی با هدف پرونده‌سازی در ذهن افکار عمومی مورد حمله قرار می‌دهند تا جو روانی شهروندان را علیه گروه هدف خود آماده کنند.

رسانه یا مدعی‌العموم؟

«روزنامه کیهان» دارای تاریخچه‌ای قابل توجه است. انتشارش از خرداد ۱۳۲۱ آغاز شد و به‌جز سه بار توقیف پیاپی در سال ۱۳۲۲، از آن سال تاکنون به‌طور مستمر منتشر شده ‌است. کیهان اما در سال‌های اخیر بیش از سابقه‌اش، به‌دلیل جنجال‌های‌گاه غیرخبری و پرتعدادش معروف شده است.

بخش «خبر ویژه» کیهان که روزانه تیترهای اخبار مندرج آن، در صفحه نخست نیز قابل مشاهده است، نوک پیکان تند‌ترین حملات را به سمت شخص مورد نظر، نشانه می‌روند. «خبر ویژه» که معمولا روزانه سه تا چهار مورد را هر چند صحیح، به جای نقد منصفانه با ساطور مورد عنایت قرار می‌دهد با نظر مدیران این روزنامه اداره می‌شود و نویسندگانش از هیچ کوششی برای خدشه‌دار کردن آبروی افراد دریغ نمی‌کنند.

تذکرات هیات نظارت بر مطبوعات نیز هیچ‌گاه از شدت و همت این روزنامه در ترور شخصیتی افراد نکاسته است و این روند همچنان ادامه دارد. کیهان هرگاه یک گروه، سازمان، شخص یا حتی وزارتخانه را در فهرست سیاه خود قرار دهد به‌طور پیوسته اخبار حاشیه‌ای و‌گاه دو ر از حقیقت را علیه آن در صفحه‌های مختلف مخصوصا بخش «خبر ویژه» صفحه دو آنقدر منتشر می‌کند تا بتواند افکار عمومی را به سمت و سویی که تمایل دارد سوق دهد. حتی گاهی با پرونده‌سازی‌ در نقش مدعی‌العموم ظاهر می‌شود و تلاش می‌کند نهادهای نظارتی را تحت تاثیر قرار دهد.

ماجرای انتشار خبر جعلی وزیر امور خارجه که در یک جلسه محرمانه با تعدادی از نمایندگان مجلس به صورت خصوصی صحبت کرده بود را می‌توان یکی از نمونه‌های بارز تخلفات کیهان دانست. این مساله باعث شد محمدجواد ظریف با اشاره به اینکه یک روز بد را سپری کرده است در یادداشتی عنوان کند: «امروز صبح، بعد از دیدن تی‌تر یک روزنامه، کمردرد و پادرد شدیدی گرفتم؛ حتی نمی‌توانستم راه بروم یا بنشینم.»

وقتی یک وزیر از کابینه دولت آنچنان مورد تاخت و تاز کیهان‌نشینان قرار می‌گیرد که از شدت ناراحتی و فشار عصبی راهی بیمارستان می‌شود، به راحتی می‌توان دریافت چهره‌های حقیقی‌ای که هرگز قدرت دفاع از خود را پیدا نمی‌کنند چگونه گاهی از موج حملات غیرمنصفانه و به دور از اخلاق این روزنامه آزار می‌بینند.

حمله به دولت پشت نقاب رسانه

«وطن امروز» محصول دوران احمدی‌نژاد است. این جریده را می‌توان شاگرد مدرن کیهان دانست. اگر کیهان اعتباری از دوران قبلی انتشارش داشته باشد، «وطن امروز» اما هرگز اعتباری کسب نکرد؛ روزنامه‌ای که در بدو انتشار با هزینه‌های هنگفتی پا به عرصه گذاشت. مهرداد بذرپاش مدیرمسئول سابق و صاحب‌امتیاز امروز این روزنامه در سال ۸۶ همزمان با روزنامه خورشید در دولت اول احمدی‌نژاد موفق شد مجوز انتشار روزنامه را دریافت کند. مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف که پس از ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به مدیریت گروه صنعتی سایپا رسید، در قامت صاحب‌امتیاز روزنامه «وطن امروز» به حمایت تمام‌قد از دولت نهم و دهم می‌پرداخت و به عقیده برخی همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ با انتشار عکس‌هایی از تجمعات خیابانی به این شلوغی‌ها دامن زد.

مدیران این روزنامه که پس از شکست سنگین کاندیدای مورد نظرشان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ شوکه شده بودند، بلافاصله بعد از انتخابات به صورت خودجوش روزنامه را برای مدت بیش از چهار ماه تعطیل کردند و انتشار مجدد این روزنامه با سیاست «انتقاد از دولت» از آذر ماه ۹۲ آغاز شد. انتقاد از عملکرد دولت یازدهم در تمام زمینه‌ها آنقدر گسترده و همراه با سیاه‌نمایی بود که هیات نظارت بر مطبوعات در اواسط مردادماه امسال با استناد به بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات به این روزنامه تذکر داد.

این بند از قانون به صراحت اعلام می‌کند که افترا به مقامات، نهاد‌ها، ارگان‌ها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، خلاف قانون است. این روزنامه که توسط محمد آخوندی و رضا شکیبایی به‌عنوان مدیرمسئول و سردبیر همچنان رویکرد خود را ادامه می‌دهد، در قامت یک منتقد تمام‌عیار، در سرفصل اهدافش، دولت یازدهم و به‌ویژه سیاست‌های هسته‌ای را به باد انتقاد گرفته است. از جمله فعالیت‌های مدیران وطن امروز که خود را پشت نقاب رسانه پنهان کرده‌اند، می‌توان به مجموعه مقالات و گزارش‌های این روزنامه اشاره کرد که عملکرد اقتصادی و نیز مذاکرات هسته‌ای دولت را مدام زیر سوال می‌برند. وطن امروز اواسط اسفند پارسال در انتقاد به سخنان روحانی در جمع مطبوعاتی‌ها صفحه اول خود را به تصویر مردی اختصاص داد که با چسب بنفش (رنگ انتخاباتی روحانی) دهانش بسته شده است. هرچند مطبوعاتی‌ها می‌دانستند این فرد «محسن. ج» یکی از خبرنگاران‌‌ همان جریده است. از دیگر اقدامات وطن امروز می‌توان به واکنش این روزنامه نسبت به تفاهمنامه ژنو اشاره کرد که صفحه نخست خود را سیاه و سفید منتشر و اعلام کرد چنین تفاهمنامه‌ای را هیچ «لبوفروش» و «تاکسیداری» امضا نمی‌کرد.

از تکذیب‌های پی در پی تا شکایت وزارت اطلاعات

فضا‌سازی با انتشار اخباری که در آن «اخلاق رسانه‌ای» رعایت نمی‌شود تخصص خبرگزاری فارس است. این خبرگزاری در سایت رسمی‌اش از «ایجاد موج و حرکت در جامعه» به‌عنوان یکی از اهداف خود یاد می‌کند. شماری از اخبار این رسانه توسط افراد و نهادهای مختلف تکذیب شده است و حتی در یکی از موارد وزارت اطلاعات دولت گذشته از این خبرگزاری به دادستان عمومی و انقلاب استان تهران شکایت کرد.

خبرگزاری فارس بیش از یک دهه قدمت دارد و در طول مدت فعالیت خود یک توقیف کوتاه‌مدت سه روزه به دلیل «انتشار اخبار کذب و تشویش اذهان عمومی» را تجربه کرده است. این توقیف اما تغییری در رویکرد این خبرگزاری ایجاد نکرد و همچون گذشته به روال خود ادامه می‌دهد. بستر راه‌اندازی «فارس» بنا به اذعان نخستین مدیرعاملش یعنی مهدی فضایلی در فضای بعد از ۲ خرداد ۷۶ شکل گرفت. وی تغییر و تحولات گسترده در فضای رسانه‌ای بعد از پیروزی سیدمحمد خاتمی را دلیل اصلی راه‌اندازی خبرگزاری فارس می‌داند، این راه‌اندازی از ایده تا اجرا حدود پنج سال به طول انجامید.

در طول مدت فعالیت خبرگزاری فارس سه مدیرعامل بر صندلی مدیریت این خبرگزاری تکیه زده‌اند. مهدی فضایلی را می‌توان راه‌انداز این خبرگزاری دانست که به‌عنوان اولین مدیر این رسانه سکان هدایت خبرگزاری فارس را عهده‌دار شد. وی پس از پنج سال مدیریت در آستانه برگزاری انتخابات مجلس هشتم برکنار شد و جای خود را به حمیدرضا مقدم‌فر داد. مرداد ماه سال ۹۰ در یک تودیع و معارفه سیدنظام‌الدین موسوی جانشین مدیرعامل قبلی شد. موسوی پیش از این خبرنگار روزنامه کیهان، سردبیر سایت جهان‌نیوز، مدیرمسئول روزنامه جوان و دبیر انجمن خبرنگاران مسلمان بوده است.

در دوران فعالیت فضایلی، فارس فعالیتی با جانبداری کمتر در پیش گرفته بود و «اطلاع‌رسانی» هدف اصلی این خبرگزاری بود اما در دوران مدیریت بعدی رویکردی جانبدارانه در پیش گرفته شد، اخباری که تکذیب می‌شدند و انتشار خبرهای دور از واقعیت که مستقیما طیف اصلاح‌طلب را به‌ویژه در زمان انتخابات مورد حمله قرار می‌دادند، باعث شد فارس رفته‌رفته از رسالت خبررسانی فاصله بگیرد و فضا برای مانور دیگر رسانه‌ها باز‌تر شود. فارس در دوران پس از انتخابات ۸۸ آنقدر به حاشیه رانده شد که به فکر جایگزینی برای این خبرگزاری افتادند.

برادر کوچک خبرگزاری فارس

خبرگزاری تسنیم در حوزه‌های مختلف خبری و همزمان در دو آیتم داخلی و بین‌المللی با سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی اهداف خود را دنبال می‌کند.

تسنیم از فناوری‌های مختلف اطلاع‌رسانی و نیز مدیاهای مختلف مانند صوت و تصویر برای تحقق اهدافش کمال استفاده را دارد. پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم رفته‌رفته از میزان مقبولیت خبرگزاری فارس کاسته شد و اتاق فکر و اسپانسر این خبرگزاری به دنبال یک جانشین مناسب افتاد، از همین روی تسنیم در ابتدا تحت عنوان «خبرگزاری بیداری اسلامی» به صاحب‌امتیازی «موسسه آتی‌سازان تسنیم» زیر نظر مجید قلی‌زاده پا به عرصه ظهور گذاشت. از فعالیت این خبرگزاری کمتر از دو سال می‌گذرد.

منابع و استفاده از تجارب خبرگزاری فارس باعث شد تا این خبرگزاری بتواند در این مدت مخاطبان زیادی را جذب کند. مدیران تسنیم از تجربه‌های فارس استفاده و پس از بررسی دلایل کم اعتبار شدن این خبرگزاری بین مخاطبان به این فکر افتادند تا به دور از حاشیه به‌دنبال جانشینی برای برادر بزرگ‌تر باشند، در نتیجه در سرویس‌های مختلف خبری دست خبرنگاران را باز گذاشتند تا به اطلاع‌رسانی معمول و معقول بپردازند. سرویس سیاسی این خبرگزاری اما برخلاف سایر سرویس‌ها به واسطه حضور اشخاصی با سابقه سیاسی و کمتر مطبوعاتی نتوانست همراه با کاروان آرام اطلاع‌رسانی تسنیم حرکت کند.

اطلاع‌رسانی دور از واقعیت، بزرگنمایی و شانتاژ خبری در موضوع‌هایی مشخص بعضا این پیام را به همراه دارد که با ادامه روند کنونی تسنیم نیز در آینده مانند فارس به ورطه از دست‌دادن مخاطبان بیفتد و اعتباری را که با خرج هزینه‌های کلان و برنامه‌ریزی‌های مفصل به دست آورده است، به یک‌باره بر باد دهد. اینکه سرویس سیاسی این خبرگزاری نسبت به برخی از افراد که هنوز در دادگاه اتهامی برای آنان ثابت نشده است شمشیر را از رو بسته و سعی دارد با شانتاژ خبری، هیزم‌آور معرکه باشد مصداقی بر خروج از کاروان رسانه‌ای است که فعلا قصد دارد آهسته به حرکت ادامه دهد. ارسال پیامک‌های انبوه، پرداختن به یک موضوع در ابعاد مختلف با برداشت‌های حزبی، پیشداوری، شایعه‌پراکنی و... را می‌توان از جمله شگردهای گردانندگان سرویس سیاسی این خبرگزاری برای رسیدن به اهدافشان که‌‌ همان تخریب شخصیت و اعتبار افراد است، دانست.

خبرگزاری تسنیم در انتهای برخی از مطالبش این جمله را ذکر می‌کند: «انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.» و اخباری را به نقل از سایت‌های زنجیره‌ای جهان‌نیوز، مشرق‌نیوز، خبرنامه دانشجویان ایران و... بازنشر می‌کند.

سایت رجا‌نیوز که از نام و تصویر شهید رجایی در لوگوی صفحه اصلی خود استفاده کرده است همزمان با انتخابات ۸۴ با هدف حمایت از محمود احمدی‌نژاد پا به عرصه گذاشت. بار‌ها ادعا شده است که این سایت منتسب به خانواده و نزدیکان شهید رجایی است، اما هر بار این انتساب توسط خانواده شهید رجایی تکذیب شده است.

در یکی از موارد نشریه «۹ دی» که زیر نظر حمید رسایی اداره می‌شود اشاره‌ای مستقیم به ارتباط شهید رجایی و رجانیوز داشت! این موضوع واکنش و تعجب فعالان رسانه را برانگیخت. این سایت با چهار لینک اصلی ورزش، تاریخ، اقتصاد و فرهنگ در دسترس است اما برخلاف ادعایش در اکثر خبر‌ها رویکردی کاملا سیاسی را در پیش می‌گیرد. مطالب سیاسی خلاف واقع در رجا‌نیوز آنقدر منتشر شده است که علاوه‌بر اعتراضات و تکذیبیه‌های پی در پی اصلاح‌طلبان حتی انتقاد حزب موتلفه را نیز به‌دنبال داشته است.

علی نادری سردبیر این سایت در مردادماه امسال با شکایت روزنامه ایران، رسانه رسمی دولت، بازداشت شد و همچنین میثم نیلی مدیرمسئول این سایت یک بار پس از شکایت علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، از سوی دادسرای رسانه احضار و بازداشت شد. اما همچنان تخریب شخصیت، افترا و تهمت به افراد در رویکرد این سایت به وضوح دیده می‌شود و مدیران این سایت در هتک‌حرمت اشخاص از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند. گفتنی است چندی پیش در زمانی که از آن به عنوان دوره غصب دانشگاه آزاد اسلامی توسط «برادران دانشجو» یاد می‌کنند، رانت‌های مالی زیادی از منابع دانشگاه آزاد اسلامی به این سایت پرداخت شده است که اسناد آن توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شد.

از سایت‌های مشرق‌نیوز، صراط‌نیوز، خبرنامه دانشجویان، بولتن‌نیوز، جهان‌نیوز، تریبون، بی‌باک‌نیوز، شبکه اطلاع‌رسانی دانا، پایگاه خبری صابر، پایگاه خبری ندای انقلاب، پایگاه خبری افق و صد‌ها سایت دیگر می‌توان به‌عنوان سایت‌هایی نام برد که همچنان «اخلاق» را در اطلاع‌رسانی نادیده می‌گیرند و به دور از انصاف با انتشار خبرهایی علیه اشخاص آبروی آنان را خدشه‌دار می‌کنند. این دسته از سایت‌ها بیش از تولید اخبار و گزارش به واسطه کپی‌برداری از یکدیگر به حیات خود ادامه می‌دهند و به صورت زنجیره‌ای موضوع‌هایی خاص را با هدف تامین منافع خاص دنبال می‌کنند. استراتژی این سایت‌ها بسیاری از اوقات بر مبنای غوغاسالاری و هیاهوی خبری است و گاهی در این میان تنها چیزی که از کمترین درجه اهمیت برخوردار است، آبروی افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی است. به تازگی و پس از اقدامات مناسب معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ در راستای فیلترینگ سایت‌هایی که مراحل قانونی جهت اخذ مجوز فعالیت را طی نکرده‌اند باعث شده است تا بسیاری از این سایت‌ها به تکاپو بیفتند و به جای گذراندن مراحل ثبت قانونی سایت خود باز هم به صورت زنجیره‌ای به وزیر و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمله‌ور شوند.


پی نوشت: بازنشر مطالب از سایت ها و رسانه های فارسی زبان در سایت خبرنگاران ایران لزوما به معنای تایید محتوای آن ها نیست.

  • Version imprimable de cet article Version imprimable
  • envoyer l'article par mail envoyer par mail
  • رزیتا لطفی رئیس بی‌بی‌سی فارسی شد

    22 دی 1394
    بی بی سی فارسی رزیتا لطفی، سردبیر خبر تلویزیون و رادیوی بی‌بی‌سی فارسی به عنوان رئیس جدید بخش فارسی بی‌بی‌سی انتخاب شده است و به زودی جای صادق صبا را می‌گیرد. خانم لطفی از سردبیرانی بود که در سال ۲۰۰۹ در راه اندازی شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی نقش داشت. او از روز بیست و پنجم ژانویه مسئولیت بخش فارسی را به عهده خواهد گرفت و جایگزین صادق صبا می‌شود که پس از بیش از بیست و پنج سال فعالیت در بی‌بی‌سی تصمیم گرفته از سمت خود کناره‌گیری کند و در پی چالش‌های دیگری برود. آقای صبا گفت: "ترک کردن سازمانی که از صمیم قلب به اهدافش اعتقاد دارم کار آسانی نیست، ولی وقت (...)
  • فریدون صدیقی روزنامه نگاری برای تمامی فصول، نوشته ای از مینو بدیعی

    22 دی 1394
    مینو بدیعی، روزنامه نگاری که سالها در روزنامه های مختلف قلم زده است، در یک پست فیس بوکی به ذکر ویژگی های فریدون صدیقی روزنامه نگار قدیمی پرداخته است. به گزارش خبرنگاران ایران، متن کامل این یادداشت فیس بوکی به شرح زیراست: فریدون صدیقی روزنامه نگاری برای تمامی فصول ساعت 5و 20 دقیقه بامداد است و حسی گنگ مرا از خواب پرانده تا از روزنامه نگار ، انسانی شریف ، مردی لایق و شرافتمند و صاحب روحی بزرگ و...همچون فریدون صدیقی بنویسم . این حرفها درمورد او اغراق نیست زیرا سالهای طولانی با او همکار بوده ام واز نزدیک دقایق روح او را لمس کرده ام . من حتی گاهی به این انسان (...)
  • هک شدن رمز آیفون در کمتر از ۱۷ ساعت

    9 دی 1394
    وب سایت الف :شرکت اپل همواره ادعا کرده است که آیفون یکی از قوی‌ترین و بهترین سیستم‌های ایمنی در جهان را دارد. ولی گزارش‌های جدی نشان می‌دهد که سیستم امنیتی این گوشی هوشمند هم به راحتی هک می‌شود. یک شهروند آمریکایی این هفته به دادگاه نیویورک شکایت کرد و در پرونده قضایی خود توضیح داد گوشی هوشمند‌ آیفون به راحتی هک می‌شود و اطلاعات او را به خطر می‌اندازد. او درخواست کرد که اپل می‌بایست هرچه سریع‌تر اقداماتی را در این زمینه انجام دهد. «دیوید بایوئر» پس از طرح این پرونده قضایی روشی را برای هک کردن آیفون بیان کرد که تا قبل از آن هیچ کس مطلع نبود. او گفت دستگاهی (...)